Vedtægter for Kom I Gang

§1.
Foreningens navn er Kom I Gang. Hjemsted er København.

§2.
Foreningens formål er:

· for borgere i København. med livsstilssygdomme/sygdomme, som f.eks. gigt, diabetes, har eller har haft en kræftsygdom, hjertesygdom m.v., eller bare trænger til noget motion.

· at give fysisk mulighed for at dyrke idræt sammen med ligestillede.

· at samarbejde med Københavns Kommune inden for disse områder for kroniske lidelser, samt forebyggelse af samme.

§3.
Foreningen er tilknyttet DGI Storkøbenhavn og er dermed undergivet landsdelsforeningens vedtægter.

§4.
Stk. 1. Foreningen ledes af en bestyrelse, som består af en formand (eventuelt næstformand), kasserer, sekretær samt yderligere 3 medlemmer. (Hvis næstformand vælges: Vælges kun 2 menige bestyrelsesmedlemmer).

Stk. 1. a. Hvis der skulle være stemmelighed ved afstemning på et bestyrelsesmøde, vil formandens stemme veje tungest, så afgørelsen falder til dennes afgørelse.


Stk. 2. Bestyrelsesmedlemmerne vælges for en 2-årig periode, hvor formand, sekretær samt et menigt medlem vælges i lige årstal og eventuel næstformand, kasserer og et (eventuelt 2 menige medlemmer) vælges i ulige årstal.

1 - 2 suppleanter vælges for et år ad gangen.

Stk. 3. Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold.


Stk. 4. Bestyrelsen kan nedsætte de udvalg, den finder nødvendig.


Stk. 5. Valgbar til bestyrelsen er ethvert medlem af foreningen.

Stk. 6: Instruktører er gratis medlem af foreningen.

Stk. 7. Bestyrelsesmedlemmer betaler halv pris ved træning på hold.

Stk. 8: Der ydes vederlag i henhold til taksterne i skattelovgivning til bestyrelsesmedlemmer.

§5.
Foreningen tegnes af formanden og kassereren.

§6.
Som henholdsvis aktive og passive medlemmer kan optages voksne, når de vedkender sig nærværende vedtægter.

§7
§ 7. Ved indmeldelse i forening opkræves kontingent frem til næste halvårsopkrævning. Foreningen benytter pt online- tilmelding /og betaling gennem klubbens hjemmeside. Klubbens hjemmeside er
https://komigangkbh.klub-modul.dk

§7a.

1. Medlemmet kan selv udmelde sig i klubmodulet, dog skal man være opmærksom på, skylder man kontingent, kan man ikke selv udmelde sig.

2. Medlemmet bliver slettet uden yderligere varsel efter 2. rykker.

§8.
Foreningens kontingent fastsættes for et år ad gangen på den ordinære generalforsamling, og betales 2 x årligt pr. den 1. februar og pr. den 1. august.
 (Kontingentet er p.t.500 kr. pr. halvår gøldende fra 1. august 2023 for 1. hold og ½ pris for efterfølgende hold). Indmeldelse i kontingentperioden nedsættes forholdsmæssigt.

§9.
Stk. 1. Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen. Generalforsamlingen afholdes inden april måned. Indkaldelsen sker via klubmodulet senest 4 uger før afholdelsen


Stk. 2. Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 14 dage før afholdelsen.


Stk. 3. Alle medlemmer der ikke er i restance, har stemmeret.


Stk. 4. På generalforsamlingen afgøres alle sager med almindeligt stemmeflertal (over halvdelen). Dog kræves til udelukkelse af et medlem, samt til ændring af vedtægterne, mindst 2/3 af de afgivne stemmer for forslaget. Skriftlig afstemning kan efter ønske foretages.

Stk. 5. Der skal tages beslutningsreferat af generalforsamlingen. Referatet underskrives af formand og referent.

§10.
Den ordinære generalforsamling har følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent.

2. Valg af referent

3. Aflæggelse af beretning

4. Forelæggelse af regnskab samt budget

5. Behandling af indkomne forslag

6. Fastsættelse af kontingent.

7. Valg af bestyrelse i henhold til §4:

a (lige årstal): Valg af formand, sekretær, 1 menigt bestyrelsesmedlem.

b (ulige årstal): Valg af næstformand, kasserer, 1 menigt bestyrelsesmedlem, (eventuelt 2 menige, hvis ikke der vælges næstformand.)
c (hvert år): Valg af 1 - 2 suppleanter

8. Valg af revisor og revisorsuppleant.

9. Eventuelt.

§11.
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når flertallet i bestyrelsen finder det nødvendigt, eller når mindst ¼ af foreningens medlemmer stiller skriftligt krav herom med forslag til dagsorden.
Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes senest 5 uger efter, at kravet herom er modtaget, og den skal varsles i lighed med ordinær generalforsamling.

§12.
Foreningens regnskabsår går fra 1. januar til 31. december. Regnskabet revideres når kassereren er færdig med årsregnskabet og inden generalforsamlingen. Revisor har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.

§13:
På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og eventuelt en suppleant for denne. Revisor skal hvert år i december måned gennemgå det samlede regnskab. Revisor har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.

§14.
Stk. 1. Foreningen kan kun opløses, når 2/3 af deltagerne i 2 på hinanden følgende ekstraordinære generalforsamlinger stemmer herfor.


Stk. 2. I tilfælde af opløsning tilfalder foreningens formue til:
Ronald McDonalds Hus, Juliane Maries vej 12, 2100 København Ø.


Godkendt den 20. november 2012.
Formand: Ole Søren Andersen Dirigent: Lone Bach.

Vedtægter er blevet revideret og ændret på den ordinære generalforsamling den 9. februar 2016.

Formand: Jan Jørgen Petersen

Dirigent: Tom Jensen

Vedtægter er blevet revideret og ændret på den ordinære generalforsamling den 21. februar 2017.

Formand: Kirsten Rasmussen.

Dirigent: Tom Jensen.

Vedtægter er revideret og ændret på den ordinære generalforsamling den. 26.oktober 2021, Formand Bente Gardil, dirigent Lisbeth Klinck Pedersen

Hold i dag

Nyheder

Sponsorer

Instagram